> Tutaj znajdują się wiadomości i recenzje serwisu MEGAFON.PL sprzed miesiąca. Chcesz uzyskać dostęp do aktualnego serwisu

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

RECENZJE
WIADOMOŚCI
21 lutego 2019
The 1975, Jorja Smith i George Ezra zwycięzcami BRIT Awards   
20 lutego 2019
Ari Lennox i J. Cole wspominają Adonisa Creeda   
Barbra Streisand i Tom Morello na Oscarach    
J Balvin nagrał hit z Seleną Gomez   
Oto jak powstała Kapitan Marvel   
Niebezpieczni i niegrzeczni Mötley Crüe    
Kevin Costner i Woody Harrelson ścigają Bonnie i Clyde'a   
Calvin Harris i Rag'n'Bone Man w Grahama Nortona   
Lady Gaga bez narzeczonego    
Pharrell Williams i Michael B. Jordan na Oscarach    
Jonah Hill w klipie Vampire Weekend    
Koniec serialu George'a R.R. Martina w Syfy   
Jonathan Majors szuka niewinności w Wietnamie   
Harrison Ford jest Kogutem   
Cleo przepytuje Donatana i Roberta Lewandowskiego   
David Dastmalchian na Diunie   
Pink trzeba odprowadzić do domu   
Zobacz "Dziadygę" Żywiołaka   
Bitamina zapowiada "Kwiaty i korzenie"   
Gwyneth Paltrow nie będzie już dziewczyną Iron Mana   
Alicia Witt w finałowym sezonie "Orange Is The New Black"   
Chronosphere zastąpi Meshiaak na trasie Overkill   
Kasia Adamik reżyseruje Stanę Katic   
Nowa kapela muzyka Black Keys   
19 lutego 2019
Vampire Weekend zapowiadają klip do "Harmony Hall"   
Rosalía śpiewa z Penelope Cruz u Pedro Almodóvara    
Haim i Pharrell na płycie Gesaffelsteina   
Chromatics podróżują w czasie   
Ariana Grande jak The Beatles   
"Leaving Neverland" w HBO w marcu    
 
 
 

   
30 lipca 2018, godzina 10:44
News należy do kategorii: MUZYKA
Jo Mirowski na Soundedit
Podczas festiwalu Soundedit w Łodzi zostanie zaprezentowana twórczość projektanta okładek Jo Mirowskiego.


Jo Mirowski urodził się w Yorkshire na północy Anglii. Jego rodzice pochodzą z Polski, on sam obecnie mieszka w Londynie. Od najmłodszych lat Jo interesował się sztuką, spędzając w dzieciństwie niezliczoną ilość godzin na rysowaniu i malowaniu. Po ukończeniu szkoły przebywał pięć lat na studiach, ukończył kierunek Sztuka i design.

Jego pierwszą poważną pracą była agencja reklamowa Newton & Godin, gdzie pełnił rolę wizjonera i projektanta dla takich marek jak: Fiat, Sony, Moulinex. Mimo zdobycia cennych doświadczeń w pracy dla wspomnianych firm, Mirowski czuł się w środowisku agencji nieco ograniczony. Jego ambicją było działanie w przemyśle muzycznym. Po dwóch latach w Newton & Godin otrzymał stanowisko dyrektora artystycznego w wytwórni Polydor Records UK.

Jo Mirowski stworzył jeden z najbardziej wizjonerskich działów artystycznych w tamtym czasie w branży muzycznej w Londynie. Wykreował w firmie Polydor znakomity i utalentowany zespół projektantów. Jak na ironię, dwóch członków tego zespołu stało się konkurentami Jo kilka lat później, gdy założyli własne firmy projektowe.

Po czterech i pół roku pracy w Polydor Records, Mirowski przeszedł na stanowisko dyrektora artystycznego do agencji designu MTI Advertising. Jednak nie przepracował tam nawet roku – po kilku miesiącach przeniósł się do Torchlight Creative & Marketing Services jako dyrektor kreatywny, zajmując się sprawami wytwórni fonograficznej w zakresie projektowania kampanii reklamowych i kampanii telewizyjnych.

W 1985 r. pełen nowej energii i ambicji Mirowski wraz z Pete'em Haywardem uformował projekt Mainartery Design. Ku zaskoczeniu artystów firma z dnia na dzień osiągnęła bardzo dobre wyniki, a w ciągu roku była już jedną z wiodących firm projektowych w brytyjskim przemyśle muzycznym.

Firma Mainartery Design angażowała się we wszystkie aspekty działalności promocyjnej i marketingowej wytwórni fonograficznych. Działała na wszystkich frontach tworząc: plakaty, materiały promocyjne, broszury, fotografie, stylizacje, wydruki filmy, reklamy telewizyjne i stoiska wystawowe na festiwalach.

Baza klientów Mirowskiego i Haywarda szybko się powiększała. Duet pracował zarówno dla dużych firm fonograficznych, takich jak: BMG, Universal, Warner, Sony czy EMI, jak i mniejszych, niezależnych wytwórni. Mainartery Design szybko stała się firmą działającą nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także w Europie i USA. Firma tworzyła dla: Paula McCartney'a, Judas Priest, Chris Rea, Scorpions, Telewizji Polskiej, Jose Carreas'a, Marillion, Placido Domingo, a nawet dla naszego Papieża Polaka.

Przedsiębiorstwo Mirowskiego było znane w brytyjskim przemyśle muzycznym przez 25 lat, ale w wyniku połączenia wielkich wytwórni fonograficznych i, co najważniejsze, stopniowemu znikaniu namacalnego produktu dzięki pojawieniu się technologii cyfrowej, Jo zdał sobie sprawę, że czas na zmianę kierunku. Dlatego też, wykorzystując swoje znaczne doświadczenie, poświęca teraz czas kreatywnej dziedzinie sztuki. Mirowski maksymalizuje komercyjne możliwości oferowane przez trwałe formy sztuki, którymi są malarstwo i fotografia, zarówno abstrakcyjna, jak i oparta na obrazie.

Prace na wystawie to wybrany przez artystę przegląd okładek, reklam, koncepcji i grafik, które Jo zaprojektował podczas swojej długiej i błyskotliwej kariery.

Wernisaż wystawy Jo Mirowskiego "Hej, hej to tylko rock‘n’roll!" odbędzie się w piątek, 26 października 2018 r., godz. 17.00, w Galerii Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego przy ul. Piotrowskiej 102.

10. edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit odbędzie się w Łodzi w dn. 25-28 października. Wystąpią: Orbital, The Opposition, Morcheeba, Mery Spolsky, Nosowska i Smolik, Giorgio Moroder. Podczas uroczystej Gali zostaną wręczone statuetki "Człowieka ze Złotym Uchem", nagrody dedykowanej najwybitniejszym producentom muzycznym.
dd | informacja nadesłana
 
 
powered by yoho
projekt graficzny apeiro
Copyright © 2012 Agencja Prasowa Megafon.pl